Zde naleznete bezpečnostní pokyny k užívání produktů, které u nás můžete zakoupit: bezpečnostni instrukce
Proč nemáme v nabídce kompletní sortiment obtisků, doplňků a další malosériové výrobky českých výrobců?
Bohužel tento sortiment je pro nás těžko prodejný, neboť jsme plátci DPH. Drobní výrobci daň neplatí a mají proto možnost prodávat o 21% levněji.
Občas sortiment do nabídky zařadíme, ale díky dani musíme cenu zvýšit, nebo prodávat se ztrátou.
Rychlost dodávek
Vše je o pěnezích. Pokud by zákazník zaplatil se zbožím i náklady na poslání od výrobce, bylo by zboží dostupné u výrobce
u nás do týdne, což je běžná doba balíku na cestě. Pokud ale chceme dosáhnout nízké ceny, musíme objednávky slučovat a posílat výrobci až je objem produktů cca 10 000 Kč bez DPH.
Čím více sloučíme, tím nižší je pak cena zboží. Příklad LS Model, který účtuje za zaslání cca 1200Kč. Pokud objednáme 16 vozů, 75Kč z ceny jsou náklady na dopravu na vůz.
Navíc výrobce vyrobí najednou třeba jen dva české modely a ty dříve vyrobené již nemá, takže neumožnuje slučování více produktů.
Pokud nechceme zboží navyšovat o vysoké náklady na dovoz, musíme u některých značek objednávat jen cca 4x ročně. /L.S. Models, nebo 6x ročně A.C.M.E. Od výrobců z DE jsou dodávky již pravidelné.
Běžná dodací lhůta už bývá cca měsíc, někdy dva. U nejprodávanějších značek - Tillig, Roco, Fleischmann, Kuehn atd. je to jen týden, max. dva.
Pokud ale objednáte zboží, které výrobce nemá sám na skaldě, čeká se na vyrobení. Vyrábí se, až se výrobci sejde více objednávek. Příklad patrové vozy TT ČD KUEHN - další série byla vyrobena po 3 letech.
Termín se nedá přesně určit, může to být týden, nebo také rok. Prodejce toto nemůže ovlivnit, kritika prodejců za čekání je nelogická, prodejce termíny výroby neovlivní.
Pokud tedy neobjedná najednou 100 lokomotiv, to pak posune termín výroby, pokud je volná kapacita. Toto je třeba případ čekání na BR80 v TT u Roco.
Čeští výrobci - tady se čekává na vyrobení. Pošleme objednávku a teprve pak se spustí výroba. Většinou se jedná o malosériové výrobce, takže to není jejich hlavní činnost. Výroba zakázky pak trvá třeba měsíc.
Občas má výrobce dovolenou, nebo je nemocný, výroba pak trvá déle. Kdo zná náročnost modelářské práce, tak to pochopí. V českých podmínkách pro podnikání buďme rádi, že české modely někdo vůbec vyrábí.
lkým výrobcům se výroba českých modelů často nevyplatí. A zkuste si sami vyrobit návěstidlo, autíčko v TT atd. V zahraničí by za své výrobky dostali dvojnásobek, za práci si účtují minimum,
neboť český zákazník má většinou nedostatek financí. Čeští výrobci si zaslouží obdiv.
Platební karty zvyšují ceny zboží v obchodech
Co se týká platebních karet, je problém jeden zásadní. Tj. že všechno zboží musí být díky kartám dražší o cca 1-3%, které si strhává banka za použití plateb. karet od obchodníků za to, že kartu od zákazníka přijali. Proto spousta obchodů karty nepřijímá. Navíc peníze z banky dorazí až za pár dní. Pokud by chtěl zákazník zboží vrátit, tak mu vracíme více peněz, než nám na účet přijde. U větších zakázek je to i běžně i přes 500Kč. Banka si i při stornování zakázky provizi za použití karty nechá. Proto prosím neplaťte zboží kartou, které nemusí být dostupné!
Nedostupné modely ( Brejlovce, Bardotky atd. ) můžeme někdy dodat jako ND
Stále se množí poptávky na lokomotivy, které již nejsou v nabídce. Je zde možné řešení, které je však dražší.
Můžeme často nabídnout karosérii a další potřebné ND, které si pak osadíte na jiný dostupný model.
Třeba nějaký německý ve slevě. Získáte tak model, který je již dávno vyprodán.
Rozdíly v cenách modelů v Německu a v ČR
Německé modelářské prodejny mají vyšší marže než české a můžou si dovolit více investovat. Zde jdou důvody:
- platí nižší daň z prodeje, tj. DPH 19%, v ČR 21%
- mají nižší logistické náklady, neboť většina výrobců je z Německa.
V ČR musí často prodejci platit přepravu 300-1200Kč za balík, proto musí spojovat objednávky a nemůžou objednávat denně.
- v ČR je cca 8x méně obyvatel a 2x menší kupní síla. Z toho plyne, že stejně dobrý německý prodejce má 16x více zakázek.
Je to teorie, ale je jasné, že modely si v Německu může dovolit téměř každý, v ČR jsou spíše pro malou skupinku nadšenců.
- možnost lepší nákupní ceny. Kdo prodá 10x více, určitě je pro výrobce zajímavější než pár nadšenců, kteří prodávají v ČR.
Nevýhodou německých obchodníků jsou samozřejmě vysoké náklady na mzdy, ceny nájmů atd.
Ceny kontrolujeme i s německými prodejci, abychom měli ceny stejné, nebo nižší. Neze ale kontrolovat všechno.
Máme však díky slevám potom mnohem méně prostředků na investice, nákupům na sklad atd.
Německý prodejce si může dovolit obchod 5x větší a může mít více zboží skladem, český obchodník aby měl na provoz,
tak musí mít většinou i jiný zdroj příjmů. A prodávat nejen do ČR, ale po celé Evropě, zejména tam, kde je větší kupní síla.